Waarvoor kan ik de helpdesk benaderen?
Heb je een vraag over de begeleiding van jouw kandidaat naar werk met perspectief? Of wil je meer weten over een specifiek hulpmiddel uit de kennisbank? Neem contact op met de helpdesk via WhatsApp of e-mail. Onze kennis en ons netwerk zetten we graag in om jou en je kandidaat verder te helpen. Daar zijn geen kosten aan verbonden.
Voor wie is Platform Naar Werk gemaakt?
Het Platform Naar Werk richt zich op loopbaanprofessionals die werkenden en werkzoekenden begeleiden naar nieuw of ander werk in een bepaalde sector.
Waarin onderscheidt Platform Naar Werk zich van andere initiatieven?
Platform Naar Werk is zelf geen initiatief. Het is een verzameling van alle initiatieven die sectoren en branches ontwikkeld hebben om (zij-)instroom te organiseren.
Staan alle opleidingen in de kennisbank van Platform Naar Werk?
Nee. In opdracht van de ministeries van OCW en SZW wordt gewerkt aan een landelijk scholingsportal. Daarop komen alle opleidingen, cursussen en trainingen te staan die publiek en privaat worden aangeboden. Zodra de portal online is, zal Platform Naar Werk hiernaar doorverwijzen in het onderdeel ‘omscholing’. Sectorspecifieke kortdurende opleidingen en trainingen zoals Nationale Zorgklas, Zin in lesgeven en Coördinator Toezicht en handhaving, die specifiek gericht zijn op zij-instroom naar een tekortsector of tekortfunctie, zijn wel te vinden in de kennisbank.